Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...
Verlanglijst
artikelen
U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken....
Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
30 mar 2017

Wat te doen tegen slapeloosheid?

Heeft u moeite om in slaap te komen? En bent u het zat om elke avond te liggen woelen en draaien voordat u in slaap valt? Of wilt u graag stoppen met het innemen van slaappillen? Ga dan aan de slag met onze tips tegen slapeloosheid.

Neem melk en/of een banaan

Wist u dat in melk en banaan stoffen zitten die het melatoninegehalte gunstig beïnvloeden? Neem ’s avonds een half uur voor het slapengaan een glas melk of een banaan. Een combinatie in de vorm van een smoothie is helemaal perfect.

Pas de 4-7-8 techniek toe

Heeft u al weleens van de 4-7-8 techniek gehoord? Dit is een handige techniek om uw lichaam sneller in slaap te laten vallen. De 4-7-8 techniek is ontwikkeld door gezondheidsarts Andrew Well. Wat houdt de 4-7-8 techniek in? Het enige wat u hoeft te doen is met uw tong licht tegen de top van het weefsel achter uw voortanden te duwen en vervolgens een vast ademhalingspatroon te volgen:

· Adem 4 tellen rustig in door uw neus
· Houd uw adem voor 7 tellen in
· Blaas de lucht uit door uw mond gedurende 8 tellen
· Herhaal dit proces drie keer

Verduister uw kamer goed

Een klein beetje licht in de slaapkamer kan al storend zijn voor uw slaapcyclus. Lantaarnpalen, een nachtlampje, het ledlampje van uw wekker: elke vorm van licht, hoe klein ook, heeft niet alleen een nadelig effect op de kwaliteit van de slaap, maar remt ook nog het nachtelijk herstelproces van lichaamscellen.

Weinig prikkels voor het slapengaan

De prikkels die tv kijken en het gebruik van onze smartphone en tablet met zich meebrengen, zijn niet gunstig om in slaap te komen. Dus heeft u last van slapeloosheid, mijdt dan dit soort prikkels. Kijk geen televisie in bed, laat uw smartphone bewust beneden liggen. Lees liever een goed boek of een lekker tijdschrift of luister naar ontspannende en rustgevende muziek.

Een goed matras

Een ander probleem wat slapeloosheid kan veroorzaken is de kwaliteit van uw bed en uw matras. Matrassen gaan ongeveer tien jaar mee. Is uw matras deze houdbaarheidsdatum al (lang) verstreken? Dan wordt het de hoogste tijd om een nieuw matras aan te schaffen. Een goed matras dat voldoet aan uw persoonlijke voorkeuren en wensen.

Bij Beds & Bedding hebben we verschillende slaapsystemen en maatwerk is mogelijk. We helpen u graag met het vinden van het beste matras in uw situatie.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »