Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...
Verlanglijst
artikelen
U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken....
Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
22 nov 2017

7 tips tegen koude voeten in bed

Niets is zo vervelend als het hebben van koude voeten in bed. Want wanneer u eenmaal koude voeten heeft, heeft u het hoogstwaarschijnlijk helemaal koud, komt u moeilijk in slaap en is uw energielevel laag. Het is dus belangrijk om koude voeten in bed tegen te gaan, zeker in de koude wintermaanden. Bij Beds & Bedding geven we u de beste tips en tricks.

Tip 1: een kruik

Een kruik doet wonderen. Leg de kruik op de plek waar u met uw voeten komt te liggen. Wanneer u de kruik ongeveer 10 minuten voor het slapengaan in bed legt, heeft u in mum van tijd warme voeten.

Tip 2: veel laagjes

Hoe warmer uw lichaam het heeft, hoe minder snel u koude voeten krijgt. Dit komt omdat uw lichaam dan geen bloed nodig heeft van bijvoorbeeld uw voeten om de rest van uw lichaam op te warmen. Het dragen van meerdere lagen nachtkleding kan hierbij helpen. Of vorm meerdere lagen lakens bovenop u, bijvoorbeeld door een sprei over uw dekbed te leggen. 

Tip 3: draag wollen sokken

Wollen sokken kunnen uw voeten ook goed warmhouden. Wol isoleert namelijk, kan meer vocht opnemen en heeft antibacteriële eigenschappen.

Tip 4: drink geen cafeïne

Veel mensen denken een heerlijk warm kopje koffie te drinken voor het slapengaan. Maar dat doet juist geen goed. Cafeïne vernauwt de bloedvaten in uw voeten. Met als resultaat dat ze kouder worden. Kies liever voor een kopje decafeïne koffie, thee of warme melk.

Tip 5: voeten omhoog

Om de bloedcirculatie in uw benen te bevorderen, is het verstandig om uw voeten omhoog te houden. Dit kan door uw voeten gewoon in de lucht te houden, maar heeft u een voeteneinde dat omhoog kan, gebruik deze dan.

Tip 6: neem een wisselbad

Neem voordat u gaat slapen een wisselbad voor uw voeten. Wissel warm water af met koud water. Dit stimuleert de bloedsomloop. Begin met één tot drie minuten warm water en wissel dat af door uw voeten ongeveer twintig seconden in koud water te badderen. Herhaal dit een keer of vijf en droog uw voeten goed af. U slaapt als een roos na het nemen van een wisselbad.

Tip 7: warm dekbed

Dekbedden zijn verkrijgbaar in verschillende vulmaterialen. Zo zijn er speciale materialen voor mensen die het snel warm hebben, snel transpireren of mensen die het juist snel koud hebben. Ook speciale winterdekbedden kunnen in de koude wintermaanden de oplossing zijn voor uw koude voeten.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »