Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...
Verlanglijst
artikelen
U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken....
Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
02 mar 2017

5 praktische tips voor beter slapen

Het overkomt iedereen weleens dat hij of zij een nacht slecht slaapt. Maar wat als het vaker voorkomt? Als het niet meer vanzelf overgaat? Wist u dat ongeveer 6% tot 10% van de Nederlanders last heeft van een chronische slaapstoornis? De hoogste tijd dus om hier eens bij stil te staan. Want wat kunt u allemaal doen wanneer u last heeft van slaapproblemen? Wij geven u vijf tips.

1) Leg geen telefoon naast uw bed

Tegenwoordig lijken we wel continu online te willen zijn. Maar wist u dat de elektromagnetische straling van een mobiele telefoon en wifi uw slaap weleens zouden kunnen verstoren? De oplossing is om uw mobiele telefoon niet meer naast uw bed te leggen en eventuele andere apparatuur zoveel mogelijk uit te schakelen.

2) Zorg voor de juiste kamertemperatuur

Te warm is ’s nachts niet goed, maar te koud is ook zeker niet goed. Volgens slaapwetenschappers is 18 graden Celsius de beste slaapkamertemperatuur. Daarnaast is het belangrijk om voor een goede ventilatie en frisse lucht te zorgen. Een niet geventileerde kamer heeft in de nacht een benauwd klimaat als gevolg.

3) Vermijd alcohol en cafeïne

Alcohol zorgt ervoor dat de diepe slaap, die we allemaal zo hard nodig hebben, korter en minder goed is. Daarnaast kunnen cafeïne, zwarte thee, chocolade en cola u ’s nachts ook uit uw slaap houden. Probeer vooral ’s avonds dit soort voedingsmiddelen te mijden.

4) Volg slaaptherapie 

Volgens het Nederlands Instituut voor Neurowetenschappen is slaaptherapie veel beter dan slaapmiddelen. Het doel van slaaptherapie is om van uw slaapproblemen af te komen door ook de oorzaak aan te pakken. Slaaptherapie kan online gevolgd worden of door middel van therapie van een slaapoefentherapeut. Gemiddeld zijn er ongeveer tien sessies/behandelingen nodig om van uw slaapproblemen af te komen.

5) Zorg voor een goed matras

Hoe oud is uw matras? Een goed matras is niet ouder dan ongeveer 10 jaar, goed voor 30.000 slaapuren. Het klinkt als het intrappen van een open deur, maar een goed matras, een aangenaam dekbed, een fijn kussen en een rustgevende slaapkamer zijn de basis voor een goede nachtrust.

Wat een goed matras is, is nogal persoonsgebonden. Waar u het fijn vindt om op een zacht matras te slapen, slaapt uw partner juist liever op een hard matras. Een goed matras is dus een matras dat niet ouder dan 10 jaar is en dat op u afgestemd is. Bij Beds & Bedding helpen we u graag bij het vinden naar het perfecte matras voor u.

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »