Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...
Verlanglijst
artikelen
U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken....
Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
09 mei 2018

Beter slapen met onze voedingstips

Wat u drinkt en eet heeft direct of indirect invloed op uw nachtrust. Waar het ene product onze slaap bevordert, zorgt het andere er juist voor dat we minder goed slapen. Bij Beds & Bedding staat goed slapen natuurlijk centraal, vandaar dat we u graag helpen beter te slapen met onderstaande voedingstips.

Melatonine bevordert het slapen

Het voedingsmiddel melatonine heeft effect op hoe lekker we slapen. Het werkt eigenlijk als een slaapstimuli. Ons lichaam maakt deze natuurlijke stof ook zelf aan, maar met de juiste voeding verhoogt u de productie van deze stof. Want bij kinderen maakt het lichaam veel meer melatonine aan dan wanneer we ouder worden. Denk qua voedingsmiddelen bijvoorbeeld aan melk, bananen, mosterdzaad en zure kersen.

Etenswaren die het slapen bevorderen

►Melk

Warme melk, ook wel het slaapmutsje genoemd, werkt inderdaad slaapbevorderend. Dit komt door het aminozuur tryptofaan. Tryptofaan is een bouwsteen van serotonine, een stof dat ons slaap-waakritme regelt. Andere voedingsmiddelen die tryptofaan bevatten zijn bananen, dadels, tonijn en notenpasta.

►Amandelen

Wanneer u een uur voor het slapen gaan een klein handje rauwe, ongezouten amandelen eet, bent u gegarandeerd van een betere nachtrust. Amandelen veroorzaken namelijk geen grote pieken in uw bloedsuikerspiegel, waardoor u ’s nachts niet snel wakker wordt. Het magnesium wat in noten zit, zorgt ervoor dat uw spieren kunnen ontspannen. Naast amandelen zijn ook lijnzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten en walnoten rijk aan magnesium.

►Donkere bladgroenten

Calcium en magnesium zijn beiden essentieel om uw lichaam te laten functioneren. Bij deze twee mineralen is niet alleen de hoeveelheid, maar ook de verhouding waarin u het binnenkrijgt van belang. Donkere bladgroenten bevatten calcium en magnesium in de juiste verhouding. Eet daarom regelmatig spinazie, paksoi, andijvie of boerenkool.

En even belangrijk is...

…een comfortabel matras. Want u kunt nog zo goed eten, wanneer uw matras is versleten of niet aan uw persoonlijke voorkeuren en wensen voldoet, zult u nooit optimaal slapen. Maar dat wist u natuurlijk al. 

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »